„Kolej linowa Giggijochbahn to zdecydowanie największy projekt, jaki do tej pory miałem okazję realizować. Jej stację wybudowaliśmy tak, by zapewnić użytkownikom wygodny dostęp.  Narciarze i snowboarderzy mogą równocześnie wsiadać do dziesięciu gondolek, które ustawiają się na stacji jedna za drugą. Dzięki temu kolejki przy wsiadaniu i tłok należą tu już do przeszłości.

Prace projektowe przy budowie nowej gondoli Giggijochbahn rozpoczęliśmy już jesienią 2014 roku. Ale dopiero gdy po raz pierwszy zobaczyłem przed sobą tę kolej w rzeczywistości, uświadomiłem sobie, jak niesamowite zmiany nastąpiły tutaj w ostatnim czasie. Giggijochbahn może transportować do 4.500 osób na godzinę – to absolutny rekord świata!

Nie sądzę, aby osoby nieobeznane z tematem były w stanie wyobrazić sobie, z czym wiąże się realizacja takiej inwestycji. Często słyszymy też pytanie: Co wy właściwie robicie latem? Niewielu zdaje sobie sprawę, że cała ta maszyneria wymaga sporo wyczerpującej pracy i ciągłej konserwacji”.

 

Thomas Santer, Kierownik budowy i eksploatacji w kolejach linowych Sölden

 

Thomas Santer miał 20 lat, gdy w maju 2005 roku rozpoczął pracę w Kolejach Linowych Sölden. Niespełna dziesięć lat później już jako kierownik budowy i eksploatacji mocno przyczynił się do oddania do użytku aktualnej rekordzistki wśród kolejek linowych. Giggijochbahn jest obecnie najwydajniejszą 10-osobową jednolinową koleją na świecie.


Dolina Ötztal
W dolinie Ötztal wybór ośrodków narciarskich jest wielki: od terenów na lodowcach w Sölden, przez położony wysoko ośrodek Obergurgl-Hochgurgl, aż po rodzinną stację Hoch-Oetz – dolina spełnia wszelkie narciarskie marzenia. Także James Bond świetnie się tutaj czuł podczas zdjęć do filmu „Spectre“.  Nowo powstała, supernowoczesna instalacja „007 Elements“ na wysokości 3.054 metrów n.p.m. to niesamowita gratka dla wszystkich fanów serii o Agencie 007 - niezależnie od tego, czy jeżdżą na nartach lub snowboardzie, czy też nie.

 

www.oetztal.com

 
Sölden
© Tirol Werbung/Lisa Hörterer
© Tirol Werbung/Gregor Sailer
Do góry