Szlak dalekobieżny
Przejście Alp pieszo

Nowa, dalekobieżna droga „Alpenüberquerung”, biegnie od jeziora Tegernsee, przez jezioro Achensee i dolinę Zillertal aż do włoskiego Sterzing.

Na trasę składają się odcinki od łatwych do średnio trudnych. Trasa „Alpenüberquerung” jest idealną alternatywą dla trudnych, kondycyjnie wymagających górskich dróg prowadzących przez Alpy. Natomiast siedmiodniowa „Alpenüberquerung” to gwarancja czystej przyjemości wędrowania- od tradycyjnej bawarskiej kultury, przez tyrolską gościnność, aż do słynnych południowotyrolskich win. Nocuje się zazwyczaj w miejscowościach położonych przy trasie. Gościńce, pensjonaty czy hotele w różnych kategoriach pozwalają na relaksujący wypoczynek, aby następnego dnia w pełni sił znowu cieszyć się wędrówką. Połączenie czterech różnorodnych krajobrazowo regionów, a co za tym idzie także kultur sprawia, że „Alpenüberquerung” zalicza się do niezapomnianych przeżyć.

Niektóre odcinki trasy można pokonać autobusem, pociągiem, statkiem lub koleją linową. Dodatkowy komfort gwarantują oferty na przewóz bagażu.

Czytaj dalejpokaż mniej
otwórz interaktywną mapę

Punkt wyjściowy

Gmund am Tegernsee; w Tyrolu: Blaubergalm (Achenkirch)

Punkt docelowy

Sterzing; w Tyrol: Pfitscher Joch (Finkenberg)

Łańcuch górski

• Wędrówki dla osób niepełnosprawnych
  • Wędrówka do punktu wyjścia

Stopień trudności

średniotrudny (czerwony szlak górski)

Wysokość

Paź
Lis
Gru

* podane informacje są ogólne i służą jedynie jako wskazówka przy organizacji wyjazdu. Planując wyjazd prosimy wziąć pod uwagę kondycję fizyczną oraz aktualne warunki pogodowe.

Do pobrania

Opis trasy

Etap 1: Gmund- Wildbad Kreuth

Różnica wysokości w górę/ w dół: 250/180 m; Czas: różnorodny; Długość: 6-22 km

Od Gmund przy północnym brzegu jeziora trasa biegnie do góry wzdłuż drogi Tegernsee Höhenweg prawie 100 m ponad taflą wody, aż do miejscowości Tegernsee. Do tego co chwilę wyłaniają się bajkowe widoki na jezioro. Po obowiązkowej wizycie w Browarze Tegernsee, płynie się łodzią wiosłową do Rottach- Egern. Dalej droga biegnie naturalną ścieżką wzdłuż rzeki Weißach aż do Wildbad Kreuth.

Etap 2: Wildbad Kreuth- Achenkirch

Różnica wysokości w górę/ w dół: 850/800 m; Czas: 5¾ h; Długość: 17 km

Z historycznego Wildbad Kreuth biegnie ścieżka przez las bukowy aż do hali, na której położone jest schronisko Gaisalm. Dalej wzdłuż łagodnego grzbietu górskiego, następnie przez kosodrzewinę dociera się do grzebienia granicznego pomiędzy Tyrolem a Bawarią. Stąd rozpozcierają się fantastyczne widoki od północnej części jeziora Tegernsee aż po Alpy Zillertalskie. Po wizycie w swojskim schronisku Blaubergalm droga biegnie dalej w postaci łagodnej ścieżki przez dawne tereny łowieckie cesarzy habsburskich aż do Achenwald i Achenkirch.

Etap 3: Achenkirch- Maurach am Achensee

Różnica wysokości w górę/ w dół: 200/200 m; Czas: 4 h; Długość: 13,5 km

Od Achenkirch etap ten przebiega wzdłuż zachodniego brzegu jeziora Achensee. Trasa biegnie łagodnie w górę i w dół po scieżce, na której częściowo znajdują się stopnie i poręcze prowadzące do schroniska Gaisalm. Krajobraz jest tutaj bajeczny: szemrzące małe wodospady, lasy mieszane oraz ciekawe formy geologiczne zwane stożkami napływowymi, które sięgaja aż do tzw. „Tiroler Fjord”. Na trasie w wielu miejscach można się kąpać. Droga biegnie dalej wzdłuż brzegu jeziora aż do Pertisau, a następnie koło Achenseebahn kończy się u celu etapu w Maurach.

Etap 4: Maurach am Achensee- Hochfügen

Różnica wysokości w górę/ w dół: 450/750 m; Czas: 3¾ h; Długość: 13 km

Po przejechaniu autobusem, kolejką Achenseebahn lub Zillertalbahn części trasy,następnie krótkim spacerze przez wieś Fügen dociera się do kolejki górskiej, która w mgnieniu oka wywozi ponad granicę drzew na górę Spieljoch. Stamtąd rozpozcierają się fantastyczne widoki na górski świat doliny Zillertal, pasma Karwendel, gór Rofan aż po pasmo Wilder Kaiser. Trasa prowadzi dalej bajecznymi ścieżkami koło schroniska Gartlalm aż do grzbietu Loassattel. Alepjski gościniec Loas, o którego istnieniu nadal wiedzą wtajemniczeni, gości swoich wędrowców tyrolskimi specjałami. Ostatni kawałek etapu przemierza się łagodną drogą aż do Hochfügen.

Etap 5: Hochfügen- Mayrhofen

Różnica wysokości w górę/ w dół: 900/400 m; Czas: 4¾ h; Długość: 11 km

Droga biegnie przez historyczne i charakterystyczne wioseczki, które znajdują się tylko w dolinie Zillertal. Wychodząc z Hochfügen wędruje się nastepnie przy wyszlifowanych przez lodowiec skałach na Sidanjoch, a dalej do chatki Rastkogelhütte. Następnie czeka jeszcze krótkie podejście na Mitterwandskopf  zanim niesmowita trasa poprowadzi obok  pochodzących z epoki lodowcowej dołów z wodą, wzdłuż grzbietu górskiego , a nastepnie do Melchboden na drodze Zillertaler Höhenstraße. Aby oszczędzić nogi na dalszą część wędrówki, ostatni długi i stromy odcinek można przebyć autobusem i popołudniem dojechać prosto do Mayrhofen.

Etap 6: Mayrhofen- Pfitsch

Różnica wysokości w górę/ w dół: 500/850 m; Czas: 4½ h; Długość: 13 km

Na tym etapie grań alpejska zostaje przekroczona. Z Mayrhofen podjeżdża się busem do zbiornika wodnego Schlegeisspeicher na wysokości 1800 m n.p.m. Stąd rozpozciera się bajeczny widok na jasno-niebieską toń wody Speichersee oraz na leżące z tyłu lodowce. Wejście na przełęcz Pfitscherjoch prowadzi droga biegnąca wzdłuż wodospadów i wzdłuż meandrujących potoków. Zaraz za włoską granicą dochodzi się do schroniska Pfitscherjochhaus, ktore położone jest na 2275 m n.p.m. i stanowi najwyższy punkt etapu. Trasa biegnie następnie przez łagodne hale i las mieszany do doliny Pfitschtal, a dalej lekko wznoszącą się drogą do celu etapu- St. Jakob lub Platz w gminie Pfitsch.

Etap 7: Pfitsch- Sterzing

Różnica wysokości w górę/ w dół: 150/650 m; Czas: 5½ h; Długość: 20 km

W ostatnim etapie do pokonania jest niewielka różnica wysokości, dlatego obfituje on w wiele ciekawych miejsc. Droga przebiega przez malowniczą, szeroką dolinę ze swojskimi gospodarstwami i typowymi południowotyrolskimi kamiennymi kościołami, przez małe wzniesienie przy wsi Flains, prosto do gotyckiego centrum w miejscowości Sterzing.

Trasy etapów są przeważnie łatwe, w niektórych miejscach średnio-trudne. Regularnie kursujący autobus umożliwia dowolne skracanie trasy.

Wszystkie informacje dotyczące poszczególnych etapów znajdują się na stronie internetowej www.die-alpenueberquerung.com.

Informacje o miejscowości

Przyjazd

Jaką formę dojazdu Państwo preferują? Samochodem, samolotem, autobusem czy pociągiem?

Twój cel: Achenkirch am Achensee, Österreich

powered by Rome2Rio

Szukaj

Ilość osób

Szlaki piesze w tym regionie

Jak Ci się podobał ten artykuł?

Chcesz otrzymać od nas odpowiedź? Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.

Do góry

Newsletter

Prenumerata darmowego newslettera. Bądź na bieżąco i otrzymuj informacje z Tyrolu – Serca Alp.