© TVB Wilder Kaiser
© © TVB Wilder Kaiser

Żelazna korona: 3 dni w Wilder Kaiser

W trakcie 3- dniowej, trudnej wędrówki do przejścia jest pięć via ferrat oraz sześć szczytów do zdobycia. Doświadczenie w skale jest tutaj wręcz wymagane. Po przejściu via ferraty Klamml dociera się do najwyżej w Wilder Kaiser położonego schroniska- Gruttenhütte. Najwyższy szczyt tego masywu- Ellmauer Halt (2.344 m n.p.m.) jest następnym wyzwaniem tej wyprawy. Nagrodą za trudy wspinaczki są widoki na łańcuchy górskie Wilder Kaiser, Alp Kitzbühelskich, Wysokich Taurów na południu oraz na jezioro Chiemsee na północy.

otwórz interaktywną mapę

Do pobrania

Opis trasy

Etap 1: Goinger Badesee- Ellmauer Tor- Gruttenhütte

Przy bezpłatnym parkingu obok Goinger Badesee startuje leśna ścieżka nr 817 i biegnie przez Graspoint Niederalm (1.075 m n.p.m.) aż do Oberen Regalm (1.313 m n.p.m.). Dalej maszeruje się dosyć stromo po wąskiej ścieżce 827 i przez hale dociera do Brennenden Palven (1.572 m n.p.m.) zwanego również Baumgartnerköpfl. Szlak 823 prowadzi dalej przez kosodrzewiny i częściowo przez pola żwirowe w kierunku Ellmauer Tor. Na rozwidleniu w kierunku Ellmauer Tor, pod południowo- wschodnimi ścianami góry Vordere Karlspitze skręca się na szlak Jubiläumssteig. Następnie na rozgałęzieniu dróg należy się kierować w kierunku południowo- wschodnim na szlak nr 824. Po krótkim zejściu via ferratą Klamml dociera się do nowozałożonej via ferraty. Dolny odcinek jest o trudności B/C, natomiast górny- C/D. Po tym przejściu pozostaje jedynie kilka minut do najwyżej w Wilder Kaiser położonego schroniska Gruttenhütte (1.620 m n.p.m.).

Etap 2: Gruttenhütte- Ellmauer Halt- Hans Berger Haus

Schronisko Gruttenhütte jest optymalnym punktem wyjściowym dla wspinaczki na Ellmauer Halt (2.344 m n.p.m.). Trasa Gamsängersteig o trudności B/C prowadzi kręto przez 74 zamocowania w ścianie Jagerwand bezpośrednio na najwyższy szczyt. Po odpoczynku czas na długie zejście via ferratą Kaiserschützen Klettersteig 820 o trudności B/C. Trasa ta rozpoczyna się tuż pod wierzchołkiem i prowadzi w kierunku północno- zachodnim do dużej niecki pomiędzy szczytami Ellmauer Hali i Gamshalt. Jeśli czas i chęci jeszcze pozwalają to można skusić się na wejście na Gamshalt (2.291 m n.p.m.) lub na Kleine Halt ( 2.116 m n.p.m.). Od Kleine Halt schodzi się do Oberer Scharlinger Boden i dalej wędruje na szlaku 813 aż do Hans Berger Haus lub jeszcze 20 minut dłużej do Anton Karg Haus. Po tak długim i wyczerpującym dniu pozostaje jedynie schłodzić stopy w zimnym strumieniu i wyłożyć się na słońcu.

Etap 3: Hans Berger Haus- Untere Gamskarköpfl- Scheffau

Trzeci dzień rozpoczyna się dojściem do via ferraty Kufsteiner Klettersteig. Trudność trasy waha się pomiędzy A i C, na niektórych odcinkach dochodzi do D. Uwieńczeniem tej trasy, zwłaszcza po przejściu niezwykle stromego odcinka środkowego, jest wyeksponowane przejście  bezpośrednio pod wierzchołkiem Untere Gamskarköpfl (1.975 m n.p.m.) gdzie znajduje się koniec szlaku. Od szczytu przechodzi się na szlak Güttlersteig 821 i w godzinę dociera do Sonneck (2.260 m n.p.m.). Zejście południową stroną prowadzi przez Kopfkraxen i dalej w stronę doliny aż do schroniska Kaiser Hochalm, które nie prowadzi działalności turystycznej. Stamtąd dalej na szlaku Adlerweg 821 oraz 823 aż do rozwidlenia, dalej w kierunku południowym mijając Kaiserniederalm dociera się do Hinterschießlingalm. Przez fascynujący wąwóz Rehbachklamm wędruje się dalej aż do celu tej 3-dniowej wycieczki- Scheffau.

Bezpłatny bus „KaiserJet” odwozi z powroten do startu wycieczki przy kapielisku w Going.

Dojazd

Twój adres docelowy: Going

powered by ÖBB-Personenverkehr AG

Szukaj

Wyszukiwanie szczegółowe

Szlaki piesze w tym regionie