© Verein Lechwege/Gerhard Eisenschink

Lechweg

Rzeka Lech to jedna z ostatnich, dzikich rzek w Europie. Jej źródło znajduje się w jeziorze Formarinsee, a ujście znajduje się na terenie niemieckiego regionu Allgäu. Rzeka przecina dolinę Lechtal i Park Krajobrazowy Reutte. Wędrówka o długości 125km to oczywiście nie spacer, jednak ponieważ szlak biegnie prawie cały czas w dół, w mało wymagającym ternie, można ją spokojnie zaliczyć do łatwiejszych szlaków dalekobieżnych. Po drodze natrafimy na stada kozic górskich, kwitnące łąki i hale Lechtaler Almwiesen i pokonać będziemy musieli spektakularny, 200-metrowy most wiszący w Holzgau. W zależności od kondycji i wytrzymałości, trasę pokonać można w 6 do 8 dni. Europejskie Stowarzyszenie Szlaków Wędrownych wyróżniło Lechweg odznaczeniem „Le Quality Trail“.

otwórz interaktywną mapę

Punkt wyjściowy

Formarinsee (w Lech am Arlberg)

Punkt docelowy

• Wędrówki dla osób niepełnosprawnych
  • Wędrówka do punktu wyjścia

Stopień trudności

średniotrudny (czerwony szlak górski)

Wysokość

Paź
Lis
Gru

* podane informacje są ogólne i służą jedynie jako wskazówka przy organizacji wyjazdu. Planując wyjazd prosimy wziąć pod uwagę kondycję fizyczną oraz aktualne warunki pogodowe.

Do pobrania

Opis trasy

Etap 1: Formarinsee- Lech

Różnica wysokości w górę/ w dół: 212/638 m; Czas: 5 h; Długość trasy: 14 km

Nad jeziorem Formarinsee rozpoczyna swój bieg rzeka Lech, a także trasa o tej samej nazwie- Lechweg. Od romantycznie położonego jeziora (1793 m n.p.m.) pierwszy etap biegnie wzdłuż strumieni wypływających z jeziora, przez niezwykłe miejsca widokowe aż do Lech am Arlberg. Wiosną w obszarze źródłowym rzeki Lech można zauważyć jak pojedyńcze strumyki powstaja tuż obok drogi.

Etap 2: Lech- Lechleiten

Różnica wysokości w górę/ w dół: 722/632 m; Czas: 5 h; Długość trasy: 14 km

Etap ten prowadzi z Lech przez fascynujący krajobraz uformowany na kształt lejka, w którym położone jest koryto rzeki Lech. Pomiędzy miejscowościami Lech i Warth wędruje się powyżej wąwozu Lechschlucht aż do granicy lejkowatego terenu i znaku granicy pomiędzy dwoma gminami. Za Warth przekracza się z kolei granicę pomiędzy regionami Vorlalberg i Tyrolem, a następnie dociera do Lechleiten.

Etap 3: Lechleiten- Steeg

Różnica wysokości w górę/ w dół: 334/749 m; Czas: 3,5 h; Długość trasy: 11 km

Dlasza trasa wiedzie serpentynami do rzeki Lech. Droga do Steeg bogata jest w punkty widokowe i niezwykłe panoramy. Obserwować przy tym można płynącą dziko w korycie rzekę Lech. Urok tego etapu polega na przemierzaniu rozległych polan i mostów.

Etap 4: Steeg- Holzgau

Różnica wysokości w górę/ w dół: 134/144 m; Czas: 1,3 h; Długość trasy: 5 km

Odcinek ze Steeg do Holzgau jest stosunkowo krótki, oferuje jednak na swym przebiegu niezwykłe miejsca. Przy romantycznym wodospadzie można wejść do wody i spróbować terapii Kneipp’a, a w Holzgau zadziwiają domy, na których znajdują się kolorowe tradycyjne malowidła z okresu późnego baroku.

Etap 5: Holzgau- Bach

Różnica wysokości w górę/ w dół: 16/40 m; Czas: 1 h; Długość trasy: 3 km

Na tym etapie wędruje się częściowo po kładkach przez klejnot regionu Schigge, aż do miejscowości Bach. Na tym etapie istnieje możliwość wyboru trasy prowadzącej do celu etapu: można przebyć wąwóz Höhenbachschlucht przechodząc przez najdłuższy most wiszący Austrii albo przejść przez dolinę Höhenbachtal wędrując obok wodospadu Simmswasserfall.

Etap 6: Bach- Elbigenalp

Różnica wysokości w górę/ w dół: 734/778 m; Czas: 4 h; Długość trasy: 9,5 km

Od miejscowości Bach do Elbigenalp trasa biegnie łagodnie wzdłuż rzeki Lech, przez geograficzny środek doliny Lechtal. Elbigenalp jest miejscem urodzenia malarki Anny Steiner-Knittel oraz ostoją syncerstwa- sztuki rzeźbienia w drewnie. Aby dotrzeć do centrum miejscowości, trzeba nieco zboczyć z trasy Lechweg.

Etap 7: Elbigenalp- Häselgehr

Różnica wysokości w górę/ w dół: 150/186 m; Czas: 3 h; Długość trasy: 7 km

Za Elbigenalp wędruje się znowu wzdłuż rzeki Lech. Kawałek przed Kögeln przekracza się mały biotop, gdzie można się na chwilę zatrzymać i poprzyglądać naturze. Zanim dotrze się do Häselgehr, droga biegnie uroczo ścieżkami przez las na odcinku bogatym w piękne widoki.

Etap 8: Häselgehr- Elmen

Różnica wysokości w górę/ w dół: 309/272 m; Czas: 2 h; Długość trasy: 5 km

Krótki odcinek biegnie panoramiczną drogą do Elmen, na której zobaczyć można prawdziwe widowisko naturalne- wodospad Dosser-Wasserfall. Jak głosi legenda, wodospad wysycha co roku w dniu Św. Marcina 11 listopada, a ponownie wypływa 23-go kwietnia.

Etap 9: Elmen- Vorderhornbach

Różnica wysokości w górę/ w dół: 297/361 m; Czas: 2,5 h; Długość trasy: 6 km

Na tym etapie zmienia się całkowicie krajobraz doliny Lechtal. Z Elmen powraca się z powrotem na Lechweg i po raz pierwszy wędruje przez mieszany las bukowy. W końcu dociera się do Vorderhornbach nazywanego również ze względu na łagodny klimat „Meranem doliny Lechtal”. W nagrodę za przebycie kolejnego etapu można tutaj odprężyć się podczas kąpieli w naturalnym kąpielisku „Badino”.

Etap 10: Vorderhornbach- Stanzach

Różnica wysokości w górę/ w dół: 45/82 m; Czas: 1 h; Długość trasy: 3 km

Na tym odcinku, przed mosten Lechbrücke jeszcze w Vorderhornbach, droga rozwidla się w kierunku Bailstein. Po 45 min. marszu dociera się do fantastycznego punktu z widokiem na Vorderhornbach oraz na rzekę Lech i jej charakterystyczny w tym miejscu przebieg w kształcie warkocza.

Etap 11: Stanzach- Forchach

Różnica wysokości w górę/ w dół: 40/65 m; Czas: 2 h; Długość trasy: 5,5 km

Na tym etapie koryto rzeki Lech zmienia ponownie swój charakter. Od Stanzach trasa prowadzi wzdłuż rzeki, która tworzy na tym odcinku charakterystyczne mielizny korytowe. Zwłaszcza ornitolodzy powinni tutaj zaplanować dłuższy postój, gdyż na mieliznach znajdują się miejsca wylęgu brodźca piskliwego oraz siweczki rzecznej.

Etap 12: Forchach- Weißenbach am Lech

Różnica wysokości w górę/ w dół: 115/141 m; Czas: 2 h; Długość trasy: 7 km

Ekologiczne niezwykłości u podnóżna Moosberg nie mogą umknąć uwadze. Występują tutaj naprzemiennie suche i wilgotne tereny. Poza tym na łąkach u podnóża zbocza występują idealne miejsca do życia dla takich ptaków jak pokląskwa czy skowronek zwyczajny.

Etap 13: Weißenbach am Lech- Wängle

Różnica wysokości w górę/ w dół: 177/123 m; Czas: 3 h; Długość trasy: 9 km

W pierwszej części tego etapu wędruje się przez wąwóz Rotlechschlucht docierając następnie do idyllicznego jeziora Riedener See. Dalej można wybrać dwa warianty drogi: zawitać z wizytą do grodu Burgenwelt Ehrenberg lub dalej podążać wzdłuż rzeki prosto do celu etapu w Wängle.

Etap 14: Wängle- Pflach

Różnica wysokości w górę/ w dół: 383/486 m; Czas: 3 h; Długość trasy: 9 km

Na tym etapie można się cieszyć spokojem jeziora Frauensee, rzeki Lech oraz pulsującym życiem miejscowości Reutte. Etap ten oferuje każdemu coś intersującego, od punktów widokowych, przez obserwowanie zwierząt, aż po relaks w termach Alpentherme Ehrenberg.

Etap 15: Pflach- Füssen

Różnica wysokości w górę/ w dół: 704/748 m; Czas: 5 h; Długość trasy: 15 km

Ostatni etap zalicza się do najdłuższych. Opuszcza się rzekę i wędruje dalej do Sternschanze, czyli umocnienia przed grodem Burgenwelt Ehrenberg. Kilka kilometrów przed jeziorem Alpsee opuszcza się Austrię i wędruje już po stronie niemieckiej. Tutaj trasa Lechweg biegnie przez drogę Alpenrosenweg w kierunku Kalvarienberg aż do Füssen.

Informacje o miejscowości

Przyjazd

Jaką formę dojazdu Państwo preferują? Samochodem, samolotem, autobusem czy pociągiem?

Twój cel: Lechweg (47.1726,10.00109)

powered by Rome2Rio

Szukaj

Ilość osób

Szlaki piesze w tym regionie

Jak Ci się podobał ten artykuł?

Chcesz otrzymać od nas odpowiedź? Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.

Do góry

Newsletter

Prenumerata darmowego newslettera. Bądź na bieżąco i otrzymuj informacje z Tyrolu – Serca Alp.