© Foto Niederwieser
© Foto Niederwieser
© © Foto Niederwieser

Dwa dni na szlaku Fieberbrunner Höhenweg

Ta średniotrudna trasa na swym przebiegu ma do pokonania wspinaczkowe pasaże o trudności A-D i prowadzi do przepięknego jeziora Wildalpsee w Alpah Kitzbühlerskich (zwanego również Wildseelodersee). Należy się tutaj koniecznie wybrać na przejażdżkę łodzią a na koniec zakosztować smakołyków schroniska Wildseeloderhaus. Na trasie znajduje się również Gebrakapelle- barokowa kapliczka górnicza, w której raz do roku odprawia się mszę świętą.

otwórz interaktywną mapę

Do pobrania

Opis trasy

Etap 1: Fieberbrunn- Wildseeloderhaus

Dwudniowa wycieczka rozpoczyna się w centrum miejscowości Fieberbrunn i biegnie przy jeziorze Lauchsee do schroniska Wildalpgatterl. Dalej należy się kierować w kierunku schroniska Lärchfilzhochalm, obok schroniska Grießenbodenalm aż do stacji kolejki Reckmoos. Stamtąd via ferratą „Himmel und Henne” (stopień trudności A-D) aż na wierzchołek Henne (2.078 m n.p.m.) i z powrotem w dół do jeziora Wildalpsee. Tutaj kończy się pierwszy etap wędrówki, zakosztować można w tradycyjnych potrawach schroniska Wildseeloderhaus oraz przenocować.

Etap 2: Wildseeloderhaus- Fieberbrunn

Drugiego dnia wędrówka prowadzi z Wildseeloderhaus na szczyt Wildseeloder (2.117 m n.p.m.) a dalej w dół przez Seenieder (1.933 m n.p.m.). Następnie kawałek przez szlak Adlerweg oraz Niederer Mahdstein (1.899 m n.p.m.) i skręcając w prawo dociera się do kapliczki Gebrakapelle i Gebrajoch (1.779 m n.p.m.). Na koniec do przejścia jest odcinek od Gaisberggipfel przez Lengfilzenalm i Schinachalm aż do końca etapu- do centrum Fieberbrunn.