© Tirol Werbung
© © Tirol Werbung

19 - Przez romantyczne wąwozy

Aby zejść ze schroniska Anhalter Hütte do osady Häselgehr w dolinie Lechtal należy pokonać ponad 1200 m. różnicy wzniesień. Na początek wędrujemy dolinką Plötzigtal przez wioskę Zwieslen do Bschlabs, gdzie możemy podziwiać tradycyjne drewniane chaty zbudowane z okrągłych pni drzew.

Z pod wiejskiego kościółka ruszamy dalej według oznakowań „Weg der Sinne“ oraz „Ort der Stille“, w kierunku doliny Hölltal. Wiszącym mostem przechodzimy na drugą stronę strumieniaStreimbach i rozpoczynamy wspinaczkę do miejsca ciszy „Ort der Stille“. Stąd leśną drogą idziemy lewą stroną dolinki Bschlabertal w kierunku Lechtal, w głębi której swoje koryto ma rzeka Lech, będąca jedną z niewielu nieukierunkowanych sztucznie szlaków wodnych w Europie. Teraz kierujemy się w lewo do wioski  Häselgehr. Po drodze możemy się orzeźwić w strumieniach pięknego wodospadu Doser Wasserfall. Wodospad możnapodziwiać tylkood 23.04 czyli dnia św. Grzegorza do 11.11 dnia św. Marcina. W okresie zimowym wodospad zazwyczaj zamiera.

otwórz interaktywną mapę

powered by ÖBB-Personenverkehr AG

Szukaj

Wyszukiwanie szczegółowe

Szlaki piesze w tym regionie