© Tirol Werbung/Dominik Gigler
© © Tirol Werbung/Dominik Gigler

16 - Przez tereny łowne Ludwika Ganghofera

Z racji długości tego etapu będziemy potrzebowali wytrzymałości fizycznej. Droga wiedzie z osady Leutasch/Ahrn przez łąki Ehrwalderalm do wioski Ehrwald. Nasza wędrówka rozpoczyna się wśród malowniczych hali Leutasch i prowadzi brzegiem potoku Leutascher Ache.

Szerokim leśnym traktem schodzimy w dół do doliny Gaistal, skręcamy w lewo przez mostek, a następnie w prawo w dróżkęGanghoferweg. Tym szlakiem wędrujemy wygodnie mijając kolejno hale Hämmermoosalm, Gaistalalm oraz Tillfußalm. Na jednej z nich warto zrobić przystanek w rustykalnej gospodzie. Zaraz za Tillfußalm znajduje się Haus Hubertus z pamiątkową tablicą poświęconą pisarzowi Ludwikowi Gangerhofer (1855 – 1920). Na początku XX w. pisarz ten był dzierżawcą pobliskich terenów łownych i często zapraszał na polowania tak słynne osobistości jak Richarda Straussa, Hugo von Hofmannsthal lub Franza von Defregger. Z hali kierujemy się na zachód, według oznakowań Igelsee oraz Ehrwalder Alm. Poniżej hali Ehrwalder Alm rozpoczyna się droga przez łąki prowadząca prosto do osady Ehrwald.

otwórz interaktywną mapę

Długość

23 km

Czas wędrówki

7 h

Szlak Orła

To jest jeden z etapów na Szlaku Orła.

Stopień trudności

powered by ÖBB-Personenverkehr AG

Szukaj

Wyszukiwanie szczegółowe

Szlaki piesze w tym regionie