© Oliver Soulas

Trasa rowerowa wzdłuż Innu

Na trasie rowerowej wzdłuż Innu, zaliczanej do tzw. alpejskich klasyków, podążacie z biegiem błękitno-zielonego Innu od jego źródeł w Engandynie aż do Passau.

Duża część trasy prowadzi przez tyrolską część doliny Innu. 190 km tyrolskiego odcinka trasy, który zaczyna się tuż przed austriacką granicą w Martinie, a kończy w Erl, to idealna trasa dla osób preferujących kolarstwo rekreacyjne oraz dla rodzin z dziećmi. Po pokonaniu niewielkich wzniesień na samym początku, dalej jedziecie soę już po płaskich drogach wzdłuż brzegu rzeki Inn, wśród malowniczych alpejskich krajobrazów. Fragmenty trasy prowadzą przez jeszcze dzikie tereny, ale też przez urokliwe miasteczka i ich zabytkowe starówki. Po drodze podziwiać można kontrast krajobrazu, nie zabraknie też atrakcji dla miłośników kultury i możliwości uprawiania także innych dyscyplin sportu.

Kulinarny szlak wzdłuż Innu

W tradycyjnych tyrolskich gospodach, serwujących rodzime potrawy tyrolskiej kuchni, przy okazji solidnych posiłków poznacie smaki Tyrolu. Rowerowy urlop na szlaku wzdłuż Innu to wspaniałe doświadczenie dla wszystkich zmysłów.

Od 6.5.2022 do 15.9.2022 skorzystać można z transportu roweru i bagażu z Passau do St. Moritz (przełęcz Maloja).

Czytaj dalejpokaż mniej

Opis trasy

Etap 1: Martina (Szwajcaria) / Pfunds (Austria) - Landeck
Odległość: 46 kilometrów; czas jazdy: 3 godziny 45 minut

Od granicy ze Szwajcarią ścieżka rowerowa wzdłuż Innu wije się przez bujne łąki wzdłuż rzeki. Pierwszy etap w Tyrolu biegnie de facto ścieżką rowerową Via Claudia Augusta i oferuje po drodze wiele atrakcji, w tym średniowieczną twierdzę Altfinstermünz w pobliżu granicy austriacko-szwajcarskiej. W twierdzy znajduje się muzeum, imponująca wieża, drewniany most i naturalna jaskinia. W miejscowości Pfunds ścieżka rowerowa prowadzi bezpośrednio pod wieżę Turaloch. Trasa prowadzi dalej do Tösens, a następnie obok starego rzymskiego mostu, który uważany jest za najstarszy most w Tyrolu. Tuż za miejscowością Prutz dolina Innu skręca w lewo i ciągnie się dalej przez osiem kilometrów do miejscowości Landeck, gdzie kończy się pierwszy etap.

Inne atrakcje na trasie: zamek Siegmundsried, źródło Sauerbrunnquelle w Prutz, Muzeum Archeologiczne Fliess , zamek Landeck , ruiny Schorfenstein w Stanz koło Landeck.

Etap 2: Landeck - Telfs
Dystans: 52,6 km; czas jazdy: 3 godziny 45 minut

Z Landeck ścieżka rowerowa wzdłuż Innu prowadzi do Perjen i Zams. W Zams znajduje się Zammer Lochputz , wąwóz z najstarszą elektrownią wodną w Tyrolu. Rowerzyści następnie udają się do Schönwies i dalej do Imst, gdzie czeka następny wąwóz: Rosengartenschlucht . Opuszczając Imst, czeka nas krótki podjazd do góry a potem w dół, ponieważ trasa biegnie wzdłuż rzeki Inn. Ścieżka rowerowa przed tunelem Roppener prowadzi do wąwozu Imster Schlucht. Kolejną atrakcją jest Opactwo Stams, jedno z najsłynniejszych opactw Austrii. Stamtąd już tylko krótka przejażdżka do małego miasteczka Telfs u podnóża przepięknych gór płaskowyżu Mieming.

Inne atrakcje na trasie: Zamek Landeck, plantacje jabłoni w Haiming, miejsce pielgrzymek Kronburg

Etap 3: Telfs - Innsbruck
Dystans: 28,5 km; czas jazdy: 1 godzina 45 minut

Wyjeżdżając z Telfs, rowerzyści kontynuują jazdę ścieżką rowerową wzdłuż Innu, mijając Zirl (miasto u podnóża Martinswand, potężnej skały popularnej wśród wspinaczy) do Innsbrucka, stolicy Tyrolu. Kulturalne atrakcje w Innsbrucku i okolicach: Złoty Dach, zamek Ambras, pałac cesarski Hofburg, wiele muzeów, koleje linowe na górę Nordkette itp.

Inne atrakcje na trasie: Karnawał Noaflhaus i muzeum historii lokalnej, Stare Miasto w Innsbrucku, skocznia narciarska Bergisel na południe od Innsbrucka, restauracja Ottoburg (Innsbruck)

Etap 4: Innsbruck - Strass
Dystans: 52,5 km; czas jazdy: 3 godziny

Z Innsbrucka trasa biegnie w dół rzeki do Hall in Tirol. Polecamy zatrzymać się tutaj, aby zwiedzić piękną średniowieczną starówkę, największą w Tyrolu. Z Hall ścieżka rowerowa prowadzi dalej do Volders. Kolejny odcinek to plantacje warzyw i małe miasteczka, takie jak Wattens i Schwaz. Czwarty etap kończy się w Strass na samym początku doliny Zillertal. Po drodze warto jeszcze zwiedzić miasteczko Schwaz, niegdyś centrum wydobycia srebra w średniowieczu, gdzie warto odwiedzić muzeum górnictwa.

Inne atrakcje na trasie:  Kryształowe Światy Swarovskiego w Wattenszamek Tratzberg , wąwóz Wolfsklamm , linia kolejowa Zillertalbahn

Etap 5: Strass - Kufstein /Erl
Dystans: 52 kilometry; czas jazdy: 3 godziny

Od Strass trasa biegnie wzdłuż Innu do Brixlegg. Stamtąd warto wybrać się do Kramsach i Tyrolskiego Muzeum Gospodarstw. Z Brixlegg można też bezpośrednio kontynuować wycieczkę do Rattenberg, najmniejszego miasta w Austrii. Rattenberg szczyci się przepiękną starówką, którą warto odwiedzić. Ścieżka prowadzi następnie przez Radfeld i dalej do Wörgl. W Kirchbichl jedziemy dalej do Kufstein i stąd, po przejechaniu miasta dalej do wioski Erl, słynącej z przyciągającego wzrok budynku opery.

Inne atrakcje na trasie: Muzeum Cmentarzy w Kramsach, Twierdza Kufstein

Miejscowości wzdłuż trasy

Przyjazd

Jaką formę dojazdu Państwo preferują? Samochodem, samolotem, autobusem czy pociągiem?

Twój cel: Trasa rowerowa wzdłuż Innu (46.88544,10.4647)

powered by Rome2Rio

Szukaj

Ilość osób

Jak Ci się podobał ten artykuł?

Chcesz otrzymać od nas odpowiedź? Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.

Do góry

Newsletter

Prenumerata darmowego newslettera. Bądź na bieżąco i otrzymuj informacje z Tyrolu – Serca Alp.